Begeleiders

 Ali Ünal (1988, Gent) is theatermaker en acteur. Hij behaalde in 2019 zijn master drama regie aan het RITCS in Brussel met de voorstelling Hamamci. Ali was één van de Montignards 2021 waar hij de jeugdvoorstelling So You think You Can maakte. Hij speelde deze zomer bij Camping Sunset in de trilogie Ten Oorlog (2021) en in de voorstelling Wij de Verdronkenen (2021) van muziektheatergezelschap Walpurgis. Als verhalenverteller ging Ali in 2018 aan de slag bij Opera La Monnaie in het gemeenschapsproject Orfeo en Majnun. Hij werkte als artistiek begeleider bij City Zoom in Brussel, een filmatelier voor jongeren tussen 12 en 16 jaar. Momenteel maakt hij bij Het Zuidelijk Toneel een familievoorstelling over macht en revolutie (2022). 

Arber Aliaj (1990, Tirana) is filmmaker en acteur, die voornamelijk werkt in België en Nederland. Hij studeerde Film aan Narafi en Sint-Lukas in Brussel en rondde in 2020 de master Spel af aan RITCS. Hij maakte onder andere de voorstelling De zoektocht naar schoonheid (2019, geselecteerd voor Het Debuut van Rudolphi Productions), De Barbaren (2020) van Theater Antigone en is momenteel op de planken te zien in Hollandsch Glorie van Toneelgroep Oostpool (2021). Je kent hem ook als acteur uit Beau Monde, de Ketnetserie Hoodie, La théorie du Y, ea. 

Bart Capelle (°1978, Hasselt) werkt als dramaturg, docent en mentor. Zijn liefde ligt bij werk dat de muren van het theater letterlijk of figuurlijk openbreekt. Hij werkt regelmatig samen met oa. Christophe Meierhans, Karl Van Welden, Anna Rispoli en Peter Aers. Hij is praktijkdocent aan het Ritcs en geeft les aan het zevende jaar Woord van de Kunsthumaniora Brussel. In het verleden was hij als dramaturg betrokken bij voorstellingen van o.a. Lucinda Ra, Marijs Boulogne & Manah Depauw, Action Malaise, Nieuwpoorttheater, Union Suspecte, Pol Heyvaert, National Theatre of Scotland (UK) en Makeshift Ensemble (IE). Recent werkte hij mee aan Zero for Conduct (Kloppend Hert & Fabuleus), Realtime (Dries Gijsels/Monty) en Moby Dick (Gorges Ocloo/Lod), MANNAHATTA (Renée Goethijn). Bart is sinds de oprichting lid van het gezelschap Kloppend Hert en vaste begeleider van Jong Gewei. Vanaf 2021 gaat hij als dramaturg aan de slag bij Antigone. 

Georgina del Carmen Teunissen (°1980, Nicaragua) is danseres, choreografe, pedagoge en danscoach. Ze danste oa. mee in producties van Union Suspecte, Kloppend Hert, Jan Fabre, Kendell Geers, Arne Sierens en Wim Vandekeybus. Ze is betrokken bij verschillende creaties van Kloppend Hert, KunstZ, BRONKS, Het Paleis. Met Haider maakte ze Flor de Cana (2008), en …. Ze creëerde in 2016 Anxcity: only vampires are afraid of the (spot)light (BRONKS) en No man’s land (KunstZ).  Georgina was tot voor kort dansdoncente bij WISPER en is momenteel als gastdocent aan de slag bij het RITCS school of arts en aan verschillende kunsthumaniora’s.

Acteur en maker Haider Al Timimi (°1979, Bagdad) stroomde via de jongerenwerking van Union Suspecte door tot de vaste kern van het collectief. In 2013 richtte hij het gezelschap Kloppend Hert op. Hij is doceerde aan het 7de jaar Woord aan de Kunsthumaniora Brussel en is gastdocent aan het RITCS en Conservatorium Antwerpen. Hij gaf workshops aan jongeren met diverse achtergrond voor De Brakke Grond, KVS, Les Halles De Schaerbeek, BRONKS, TransfoCollect en Jong Gewei. Hij was als speler en danser betrokken in verschillende producties waaronder Stabat Mater (2002), Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen (2005), Legal/Illegal (2005), Singhet ende weset vro (2006), Broeders van Liefde (2007), Back to school (2010), Layla wa Majnun (2006), Cesena/Rosas (2011). Hij was als choreograaf betrokken bij Singhet ende weset vro (KVS, 2005), In welk fabriekske zijt gij gemaakt (KVS, 2005), Bvba Borderline (2009) en Brecht Revue (2009). Hij regisseerde de voorstellingen Utopeace (2006), Flor de cana (2010), Carnival of Guilt (2011), Ich Bin Wie Du (2012), Total Loss (2013), Bite the hand that feeds you (2014), Layla’s Fool (2015), Utopera (2017), Studio Shehrazade (2018), Zero for conduct (2019), Move on (ism. Stan, 2020) De Barbaren (2021), Kelly (2021). Haider Al-Timimi was tot 2019 één van de oprichters en drijvende krachten achter TransfoCollect waar hij tem. 2019 de rol op zich nam van artistiek facilitator en eindregisseur voor de verschillende creaties. Hij is één van de oprichters en bezielers van KloppendHert/JongGewei. Sinds 1 januari 2020 is hij artistiek leider van Antigone.

Renée Goethijn (°1987) volgde de makersopleiding aan het RITSC in Brussel. Haar artistiek werk bestaat uit een wisselwerking tussen collectieve praktijken en een individueel parcours. Ze maakt beeldende, absurde voorstellingen die zich op een kritische manier verhouden tot onze samenleving. Daarnaast richtte ze in 2014 samen met een aantal andere ex-RITSC’ers de Koekelbergse Alliantie van Knutselaars (K.A.K.) op, een horizontaal verbond van zestien theatermakers die op zoek gaan naar andere vormen van ontmoeting, organisatie en presentatie. Momenteel werkt ze met Companie Barbarie en Theater Stap aan de voorstelling Mise en Place die in december ’21 in première gaat in het Paleis in Antwerpen en in februari ’22 gaat haar nieuwe voorstelling MANNAHATTA in première in Vooruit Gent. Ze werkt daarnaast  als docent en coach op het RITSC. 

Sofie Joye (°1987, Ieper) is artistiek onderzoeker met een achtergrond in de performatieve kunsten en een hart voor artistieke praktijken die buiten de lijntjes kleuren. Ze studeerde theaterwetenschappen (Ugent) en cultuurmanagement (Uantwerpen) en richtte samen met medestudenten het performancecollectief Veldhuis op waarin ze 4 jaar lang experimenteerde met verschillende vormen van collectieve creatie. Haar liefde ligt bij artistiek werk dat de blackbox openbreekt en nieuwe werkvormen onderzoekt. Ze werkte als projectmedewerker diversiteit en ondersteuning internationaal bij VTi en werkt sinds 2015 bij Kunstenpunt op de thema’s diversiteit, stedelijkheid, jonge makers en podiumkunsten. Daar ontwikkelde ze mee trajecten als oa. sCan&Do, Diepstedelijke Grond en is ze nauw betrokken bij het internationale onderzoeks- en ontwikkelingstraject RESHAPE. De voorbije 5 jaar deed ze ervaring op als (organisatie)dramaturge bij TransfoCollect en werkte ze als assistent-onderzoeker (RITCS) mee aan een Abécédaire over de artistiek pedagogische methode die aan de grondslag ligt van TransfoCollect en Jong Gewei.

Lore Termont (°1994, Gent) studeerde af als pedagoge en sociaal werker. Ze heeft vooral ervaring in ondersteuning van jongvolwassenen die omwille van uiteenlopende redenen hun draai niet vinden in het systeem zoals het georganiseerd is. Ze probeert dingen die vast lijken te zitten terug in beweging te brengen door samen op zoek te gaan naar perspectief. Hoewel de focus voor haar vooral ligt op het welzijn van elke deelnemer op en naast de vloer, belandt ze nu en dan ook eens op de vloer, zoekt ze mee naar juiste vormen of woorden, of is ze plots interimkostumière achter de coulissen. Ze geniet ervan om iedereen tot zijn recht te zien komen, samen te zoeken naar een gedeelde strijd en om samen schoonheid te creëren. 

Brigitte Mys  bouwde sinds 1989 ervaring op in organisatie en zakelijke ondersteuning in verschillende disciplines zoals literatuur (Behoud De begeerte en Poëziecentrum), straattheater (internationaal straattheaterfestival van Gent), projecten met straatkinderen (Zambiance) en theater (Van zilverpapier, Silence Fini, Union Suspecte, Action Zoo Humain, Kloppend Herten Lucinda Ra). Ze doet de zakelijke ondersteuning van KloppendHert/JongGewei sinds de oprichting.

Elise De Vos (°1992, Oudenaarde) studeerde in 2017 af aan de UGent als kunstwetenschapper waarna ze aan de slag ging als productie en programmatie medewerker bij het festival Waking Life in Crato, Portugal. In 2018 ging ze vast in dienst bij Kloppend Hert/Jong Gewei als productieleider en communicatiemedewerker en daarnaast werkte ze als tijdelijke project of productie medewerker bij oa. Nerdlab en deSingel. Sinds 2021 werkt ze ook halftijds bij Theater Antigone in Kortrijk als medewerker spreiding en is ze algemeen coördinator van Jong Gewei.